Helemaal op mijn plek

Een vast gezicht binnen Eneco; ik heb in mijn carrière hier al zoveel gezien en meegemaakt. Sinds 2002 werk ik bij Eneco, ooit begonnen bij Gozo Gasservice Zeist, vervolgens gewerkt bij Gasservice Utrecht dat later werd overgenomen door Eneco. Oorspronkelijk kom ik uit de autotechniek en werkte ik als servicemonteur bij een autodealer. Ik ben iemand die graag op verschillende plekken komt en het klantencontact leuk vindt. Die aspecten ontbraken in mijn baan bij het autobedrijf, dus stapte ik over naar Gasservice Utrecht waar ik als allround monteur aan de slag ging. Na bijna 20 jaar kan ik nog steeds zeggen dat ik op de juiste plek zit; ik zou niets anders meer willen doen.

Geen dag hetzelfde

Het allerleukste aan mijn baan is de veelzijdigheid en het klantencontact. Iedere dag brengt weer wat nieuws met zich mee qua taken, maar ook als het gaat om de verschillende soorten klanten. Als monteur service en onderhoud staan we voor de klant klaar om toestellen te onderhouden of storingen te verhelpen: van de standaard gastoestellen tot aan geisers en boilers. In mijn werk kom ik bij allerlei soorten mensen thuis. Vaak ontstaan daar leuke, mooie en ingrijpende gesprekken, omdat sommige klanten hun verhaal kwijt willen. Dat je als monteur op die dag het verschil kunt maken voor bijvoorbeeld een eenzame oudere geeft mijn werk extra inhoud.

Vakmanschap goed kunnen uitvoeren

Eneco is een groot bedrijf waar veel mogelijk is om te groeien in het vak of naar een andere functie. Daar ben ik zelf een mooi voorbeeld van. Door mijn dyslexie is het voor mij moeilijk om in de schoolbanken te zitten. Bij Eneco kreeg ik de kans om een EVC-traject te volgen om door te groeien naar de functie van eerste monteur. Ik werkte als leerling-monteur namelijk al jaren op het niveau van servicemonteur, maar kon vanwege de dyslexie niet via het reguliere onderwijssysteem een vakdiploma halen. Eneco kwam zelf met het voorstel dit EVC-traject te doen waarbij ik mijn werkervaring op papier zette en alsnog mijn vakdiploma haalde. Sowieso is Eneco een werkgever die je volledig support op het gebied van groei en ontwikkeling; er zijn veel mogelijkheden om je vakmanschap goed uit te voeren. Daarnaast wordt het thema veiligheid erg serieus genomen binnen Eneco; de veiligheid van de monteur staat altijd voorop!

Iedere dag genieten

Als monteur service en onderhoud ziet iedere dag er weer anders; die veelzijdigheid maakt de baan echt leuk. Omdat je bij veel klanten over de vloer komt, moet je het wel in je hebben om gesprekken aan te gaan. Je bent wel het visitekaartje van Eneco en soms heb je ook een adviserende rol. Voordat ik bij de klant aanbel, weet ik al in welke richting ik het moet vinden. Het advies ziet er bijvoorbeeld heel anders uit als je te maken hebt met oudere woningen met weinig isolatie. Het geeft mij veel voldoening om klanten te helpen en ze het gevoel te geven dat Eneco altijd voor ze klaarstaat. Ik geniet ervan dat iedere dag weer anders is en als ik een tevreden klant achterlaat, loop ik met een grote glimlach de deur uit.
Ons Operations Control Center (OCC) in Rotterdam gaat de oren en ogen vormen voor de offshore windparken. De operators die hier straks dag en nacht aan de knoppen zitten, zijn verantwoordelijk voor onder meer het signaleren en analyseren van storingen. Ook sturen ze de onderhoudsploegen op zee aan. Je begrijpt, deze mensen moeten behalve technische deskundigheid ook ‘zeebenen’ hebben. Daarom zoeken we voor het OCC naar medewerkers met een maritieme achtergrond.

Wil jij werken aan een duurzame toekomst en tegelijkertijd een afwisselende baan met veel klantcontact? Dan is Eneco Field Services de plek voor jou.

Een seintje als er vacatures zijn?